Oamenii sunt oile cel mai greu de păstorit

Boala este o retragere a lui Dumnezeu din susţinerea sănătăţii omului. Poate chiar o izgonire a lui.

Oamenii sunt oile cel mai greu de păstorit

Postby admina » Tue Jul 15, 2014 7:57 am

Oamenii sunt oile cel mai greu de păstorit. Nu sunt toate oi, mai sunt şi berbeci şi ţapi; în veacul acesta oile sunt amestecate cu caprele. Nimic mai împărţit pe lume decât părerea oamenilor asupra adevărului. Oare este vina adevărului? Dumnezeu a ştiut această infirmitate a omului, a aflării adevărului curat, de aceea a dat Bisericii şi slujitorilor ei legiuiţi – lor singuri –, grija învăţării lui curate.
Dumnezeu a pedepsit până şi cu lepră. Deci lepra şi orice lepră, urmărite la obârşiile ei, arată că păcatul sufletului atrage după sine pedeapsa trupului, dar îi aduce sufletului smerenia, sănătatea minţii.
Boala apare întâi în psihic. Aceasta este o propoziţie a medicinii moderne. Scriptura vedem că întregeşte cu lămuriri ceea ce spune medicina. Este o retragere a lui Dumnezeu din susţinerea sănătăţii omului. Poate chiar o izgonire a Lui.
Cei bolnavi să ţină regimul bolii în loc de post.
La boli grave aleargă la cel mai bun doctor.
Din trei pricini se îmbolnăveşte trupul:
1. De otrăvuri din lipsa postului. Carnea este o otravă şi se mistuie tot cu ajutorul unei otrăvi care este fierea;
2. Din naştere, pentru că fie mama sau tata nu a fost treaz când s-a zămislit copilul. Fugiţi de bărbaţi când sunt ameţiţi de băutură, ca de foc;
3. Din desfrânare, pentru că trec măsura cuvenită şi începe să-i doară spatele, spinarea, şalele, slăbesc nervii, devin iuţi şi nerăbdători. Toate acestea, pentru că nu şi-au înfrânat poftele (puterile). Este tocmai ca bogatul care sărăceşte. Aşa şi trupul care şi-a mâncat toată vlaga.
Omul care s-a hotărât să iasă din calea păcatelor sau din gâlceava fărădelegilor, se va trezi deodată că i se vor ridica împotrivă trei vrăjmaşi, unul după altul. Iar vrăjmaşii mântuirii sunt aceştia: lumea, trupul şi diavolul. Pe aceştia îi arată ca atare toţi Sfinţii Părinţi. Prin „lume” se înţelege categoria păcatului, adică turma oamenilor necredincioşi , cei ce din toată voia s-au unit cu sfaturile dracilor . E lumea pentru care nu s-a rugat Mântuitorul. E gura satului, gura vecinului şi, de multe ori, gura şi faptele celor dintr-o casă cu tine . Aceştia, sau lumea, îţi iartă orice ticăloşie ai face, oricât ai îndărăpta cu sufletul, dar nu te iartă nicidecum să le-o iei un pas înainte şi să te faci mai bun. Oamenii aceştia ai lumii au o ciudată ruşine de a fi buni. Bunătatea ta îi arde şi se trudesc să te scoată de vină cu tot felul de ponoase. „Lumea” e veacul viclean , placul oamenilor şi slava deşartă . Gura lumii grăieşte ale stăpânitorului ei . De aceea avem poruncă: „Nu iubiţi lumea, nici cele din lume: pofta trupului, pofta ochilor şi trufia vieţii, care nu sunt de la Tatăl” (1 Ioan 2, 15-16). Cine vrea să biruie această primă piedică în calea mântuirii, are la îndemână aceste trei: răbdarea, iertarea şi rugăciunea.
Cine vrea să biruie lumea e dator să ia arma rar folosită a iertării, oricâte necazuri ar pătimi de la oamenii lumii acesteia, ca unul ce vede că fraţii săi stau legaţi într-o robie străină, în întunericul necunoştinţei de Dumnezeu şi de ei înşişi.
"" M-am înhămat la carul unui ideal cam greu - transformarea omului în Om, fiul mai mic al lui Dumnezeu şi frate al Fiului Său mai mare. Însă, toate idealurile mari au în ele ceva paralizant: nu te lasă să te preocupi de nimicurile acestei vieţi“. ZUGRAVUL DE SUFLETE-PARINTELE ARSENIE BOCA

Postat de mhai
la 10 iul. 2014
admina
Site Admin
 
Posts: 51
Joined: Mon Jul 07, 2014 10:28 pm
A multumit: 41 ori
A primit multumiri: 35 ori

SAPA ....SI LOPATA

Postby mihai » Tue Aug 12, 2014 8:30 am

Doamne: 1984 ,un punctulet cu scoama a aparut pe cot-diagnostic :PSORIAZIS VULGAR-Tratament :SAPA ...SI LOPATA,
Da-mi PUTEREA sa ACCEPT ceea ce ,nu pot SCHIMBA-Este un drum lung si anevoios si ustensilele iti taie calea.
: 2007 un inceput timid de tremur mana dreapta ,scriere mica si incalcita etc :PARKINSON :SAPA...SI LOPATA,
CURAJ SA SCHIMB ceea ce pot :SAPA....SI LOPATA ,cat mai tarziu cu :INTELEPCIUNE .

Oamenii sunt oile cel mai greu de pastorit.
Mihai
mihai
 
Posts: 221
Joined: Thu Jul 24, 2014 3:51 pm
A multumit: 249 ori
A primit multumiri: 207 ori

Re: Oamenii sunt oile cel mai greu de păstorit -Intelepciune

Postby mihai » Mon Aug 18, 2014 8:36 pm

Daca esti iubit de cineva iti da putere, in timp ce daca iubesti pe cineva iti da curaj.

Fii multumit cu ceea ce ai, bucura-te de ceea ce ai. Cand iti dai seama ca nu-ti lipseste nimic, toata lumea e a ta.

Viata este o serie schimbari naturale si spontane. Nu le opune rezistenta- asta duce la suferinta. Lasa lucrurile sa curga natural in ce directie vor ele.

Sanatatea este cea mai mare posesie. Multumirea este cea mai mare comoara. Increderea este cel mai mare prieten. Constienta este cea mai mare bucurie.

Daca nu schimbi directia s-ar putea sa ajungi acolo unde te indrepti.

In centrul fiintei tale este raspunsul. Stii cine esti si ce vrei.

Bunatatea in cuvinte creeaza incredere. Bunatatea in gandire creeaza profunzime. Bunatatea in daruire creeaza iubire.

Fa lucrurile dificile atunci cand sunt usoare. Fa lucrurile mari atunci cand sunt mici. O calatorie de o mie de mile incepe cu un pas.

Cel ce stie nu vorbeste. Cel ce vorbeste nu stie.

Cel care nu are incredere suficienta nu se va bucura de increderea altora.

Am doar trei lucruri de invatat: simplitate, rabdare, compasiune. Acestea trei sunt cele mai mari comori.

Muzica din suflet este ascultata de univers.

Atunci cand iti dai seama ca toate lucrurile se schimba, nu te mai atasezi de nimic.

Daca nu ti-e frica sa mori, nimic nu este de nerealizat.

Sa-i cunosti pe altii este intelepciune, sa te cunosti pe tine insuti este iluminare.

Cel care ii cucereste pe altii este puternic, cel care se cucereste pe sine insusi este atotputernic.

(Intelepciune chinezeasca-Lao-tzu}
mihai
 
Posts: 221
Joined: Thu Jul 24, 2014 3:51 pm
A multumit: 249 ori
A primit multumiri: 207 ori

Re: Oamenii sunt oile cel mai greu de păstorit

Postby mihai » Mon Sep 22, 2014 11:02 am

O,doamne
cum ne mai risipim noi
ca boabele de piper
rostogolindu-se
din punga sparta
irisi negri
izgoniti dintr-un alb
al ochiului ce nu mai suporta
arsura lacrimii
nici pe cea a luminii
ce nu mai!
O.Doamne
albul asta din ochi
imaculat
ca o minciuna in stare
demential de pura!
(Dorin Tudoran)

Sanatatea este cea mai mare posesie. Multumirea este cea mai mare comoara. Increderea este cel mai mare prieten. Constienta este cea mai mare bucurie.(din intelepciunea chineza)
mihai
 
Posts: 221
Joined: Thu Jul 24, 2014 3:51 pm
A multumit: 249 ori
A primit multumiri: 207 ori

Re: Oamenii sunt oile cel mai greu de păstorit

Postby mihai » Wed Oct 01, 2014 9:01 am

Sinaxar 1 Octombrie

În aceasta lună, în ziua întâi, prăznuim pomenirea Acoperământului Preasfintei noastre de Dumnezeu Născătoarei şi pururea Fecioarei Maria.

Acoperamantul Maicii DomnuluiTrebuie să ştim că acest praznic a început a se prăznui pentru o pricină ca aceasta: în zilele împăratului Leon cel Înţelept în Constantinopol, spre o duminică, făcându-se priveghere de toată noaptea în sfânta biserică Vlaherna a Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu, în întâia zi a lunii octombrie, şi mulţimea poporului stând înainte, ca la patru ceasuri de noapte fiind, Sfântul Andrei cel nebun pentru Hristos şi-a ridicat ochii în sus împreună cu ucenicul său, Fericitul Epifanie, şi au văzut pe Împărăteasa cerului, pe ocrotitoarea a toată lumea, pe Preasfânta Fecioară Născătoare de Dumnezeu, stând în văzduh şi rugându-se, strălucind cu lumină şi acoperind pe popor cu cinstitul său omofor, înconjurată de oşti cereşti şi de mulţime de sfinţi, care stăteau în haine albe cu cucernicie împrejurul ei; din care doi erau mai aleşi, Sfântul Ioan înaintemergătorul şi Evanghelistul Ioan. Iar cele cu umilinţă graiuri ale rugăciunii ei către iubitul său Fiu şi Dumnezeul nostru Iisus Hristos, acestea s-au auzit: "Împărate ceresc, primeşte pe tot omul cel ce Te slăveşte pe Tine, şi cheamă în tot locul preasfânt numele Tău; şi unde se face pomenirea numelui meu, acel loc îl sfinţeşte, şi preamăreşte pe cei ce Te preamăresc pe Tine, şi pe cei ce cu dragoste mă cinstesc pe mine Maica Ta. Primeşte-le toate rugăciunile şi făgăduinţele şi-i izbăveşte din toate nevoile şi răutăţile". ştiind şi noi pe solitoarea şi pe acoperitoarea noastră, să năzuim către dânsa cu umilinţă strigând: "Acoperă-ne pe noi cu acoperământul tău, Preasfânta Fecioară, în ziua răutăţilor noastre; acoperă-ne în toate zilele noastre, iar mai ales în ziua cea rea când sufletul de trup se va despărţi, de faţă să ne stai întru ajutor, şi să ne acoperi pe noi de duhurile cele rele din văzduh, cele de sub cer, şi în ziua înfricoşătoarei judecăţi, să ne acoperi pe noi întru ascunsul Acoperământului tău".
mihai
 
Posts: 221
Joined: Thu Jul 24, 2014 3:51 pm
A multumit: 249 ori
A primit multumiri: 207 ori

Soborul Sf.Mihail si Gavril

Postby mihai » Thu Nov 06, 2014 9:33 am

Superstitii de Soborul Sf. Mihail si Gavriil: 8 Noiembrie

Sarbatoarea Sf. Arhangheli Mihail si Gavriil este prilej de aniversare pentru 1,3 milioane de romani. Dincolo de un pahar de vin servit la masa cu dragi, sarbatoarea are semnificatii profund religioase la care se adauga, desigur, credintele populare.

Daca din punct de vedere statistic, cifrele arata sec ca cei mai multi dintre romanii care isi aniverseaza onomastica de Sfantul Mihail si Gavriil sunt majoritatea barbati si ca cele mai frecvente nume sunt Mihai, Gabriel, Mihail si Gavril, din punct de vedere religios si al credintelor populare, sarbatoarea are semnificatii mult mai bogate
Arhanghelii din calendarul bisericesc ortodox sunt conducatorii cetelor de ingeri si sunt reprezentati cu aripi si purtand sabii, ca simbol al biruintei asupra raului. Mai mult decat atat, ei sunt calauzele sufletelor celor adormiti in drumul lor spre Rai.
De Sfintii Arhangheli Mihail si Gavriil sunt strict interzise indeletnicirile casnice, cine nu se spune acestei reguli fiind sortit sa aiba parte de mare chin inaintea mortii.
Potrivit credintei, Arhanghelul Gavriil este cel care, trimis de Dumnezeu, i-a dat de veste Fecioarei Maria de taina intruparii Domnului si tot el a adus lui Ioachim si Ana vestea zamislirii Maicii Domnului.
In ceea ce-l priveste pe Arhanghelul Mihail, acesta, se spune, ca poarta cheile Raiului, este un vrednic luptator impotriva diavolului si vegheaza la capataiul celor bolnavi. Daca acestora le este scris sa moara, Arhanghelul Mihail sta la capul lor, in partea dreapta. Se crede ca in stanga sta diavolul, gata sa insface sufletul celui care trece in nefiinta, iar Arhanghelul Mihail are menirea de a-l salva pe muritor de la aceasta, retezandu-i Necuratului capul cu sabia. Incaperea, se spune ca se umple de sange, motiv pentru care totul trebuie spalat si curatat in camera respectiva. Daca bolnavilor le este dat sa traiasca, atunci Mihai sta la picioarele lor.
Pentru ca atat Sfantul Mihail, cat si Sfantul Gavriil sunt vazuti ca pazitori ai oamenilor de la nastere pana la moarte, in credinta populara se spune ca ziua de 8 noiembrie este cea mai nimerita pentru a aprinde o lumanare, pentru a fi calauzit spre Rai in viata de Apoi. Aceasta, pentru ca, potrivit folclorului, cei doi sfinti participa si la Judecata de Apoi.
De asemenea, in credintele populare Sfantul Mihail este si protectorul Lunii si al Soarelui si ca ori de cate ori diavolii incearca sa le fure de pe cer (eclipse), nu ezita sa se lupte cu ei.
Ziua de 8 noiembrie este totodata un hotar intre toamna si iarna. Oamenii din popor cred ca Marmareau, sotia lui Scaraotchi vrea cu orice pret ca iarna sa se abata imediat asupra oamenilor, insa Mihail are rolul de opri venirea brusca a anotimpului rece.
Totodata, Arhanghelii sunt considerati in regiunile de munte drept ocrotitori ai oilor, asa ca in aceasta zi, se face o turta din faina de porumb, simbol al fertilitatii. Daca turta cade cu fata in sus, atunci ciobanii vor avea parte de miei, daca ea cade cu fata in jos, atunci inseamna ca oile vor fi sterpe.

Sursa: Pro TV, Data publicarii: 8 Noiembrie 2010
mihai
 
Posts: 221
Joined: Thu Jul 24, 2014 3:51 pm
A multumit: 249 ori
A primit multumiri: 207 ori

Re: Oamenii sunt oile cel mai greu de păstorit

Postby mihai » Mon Jan 05, 2015 10:35 am

6 ianuarie Tradiţii pentru spor şi sănătate la Botezul Domnului (Boboteaza)

de Liliana Ivan 4 Ianuarie, 2015 - 18:02

Pentru creştinii ortodocşi, Boboteaza ( Botezul Domnului) este o sărbătoare închinată Mântuitorului Iisus. Evenimentul religios din data de 6 ianuarie aminteşte de botezul Mântuitorului nostru Iisus Hristos pe care i l-a făcut Sfântul Ioan Botezătorul în apa Iordanului.

Până-n secolul al IV-lea, Naşterea Domnului şi Boboteaza erau prăznuite în aceeaşi zi, pe 6 ianuarie. Începând cu secolul al IV-lea, cele două sărbători au fost despărţite, astfel că la data de 25 decembrie a fost stabilită prăznuirea Naşterii Domnului (Crăciunul), iar la data de 6 ianuarie, sărbătoarea închinată Botezului Domnului.

La majoritatea popoarelor creştine, cele două sărbători întâmpinate cu mare bucurie sunt însoţite de o suită de tradiţii populare, practicate din generaţie în generaţie, pentru a elimina din toate comunităţile creştine spiritele malefice. Cu Boboteaza, urmată de Soborul Sfântului Ioan Botezătorul în data de 7 ianuarie, se încheie ciclul tradiţionalelor sărbători de iarnă.
Ce spun cercetătorii despre puterea agheasmei
Din dorinţa de a descoperi o explicaţie pentru puterea tămăduitoare a agheasmei, savanţii au studiat în acelaşi timp structura apei simple şi a agheasmei. Astfel că, în testele efectuate în laboratoare de renume, cercetătorii au constatat că apa are memorie şi poate să păstreze în amintire emoţiile oamenilor. În acelaşi timp, ei au dovedit că apa are proprietăţi ieşite din comun şi că poate să transmită, pe mai departe, proprietăţile ei. De aceea, spun specialiştii, agheasma păstrează în memorie rugăciunea rostită la slujba de sfinţire. În urma studiilor , Vlail Kaznacheev, membru al Academiei de Ştiinţe Medicale din Novosibirsk, susţine că stropirea cu apă sfinţită a plantelor muribunde sau a animalelor bolnave, le readuce la viaţă. Totuşi, omul de ştiinţă mai adaugă în pledoaria sa că nici un chimist nu poate explicacum se petrece acest fenomen.
Apa sfinţită are proprietăţi deosebite
Savantul spune fără rezerve că apa sfinţită are o compoziţie chimică deosebită. Dacă într-un vas care conţine apă obişnuită se toarnă puţină agheasmă, atunci toată apa din acel recipient primeşte proprietăţile apei sfinţite.
Apa reacţionează la întâmplări din mediul înconjurător
Referitor la puterea agheasmei, Savantul japonez Emoto Masaru aduce un alt argument: apa reacţionează la rugăciuni şi formează cristale frumoase, luminoase; în schimb, la discuţii dure sau la injurii, apa formează cristale întunecate. În numeroasele studii (mai bine de 1000), elecrofiziciana Angelina Malakovskaia de la Laboratorul de Tehnologie Medicală şi Biologică a constatat că starea de sănătate a credincioşilor care se roagă la biserică este mai bună, iar participarea la slujba religioasă reglează valorile tensiunii arteriale.
Opinia specialiştilor despre puterea sfintei cruci
Specialiştii spun că semnul crucii are o putere miraculoasă asupra microbilor patogeni, atât asupra apei de la robinet, cât şi asupra celor din apele curgătoare şi din râuri, fiind mai eficient chiar decât aparatele moderne de dezinfecţie.
Tradiţii pentru spor şi sănătate de Bobotează
În ziua de Bobotează se sfinţesc apele Mari
Prin ritualul specific acestui praznic, în ziua de Bobotează, se sfinţesc apele mari şi se purifică mediul înconjurător de forţele malefice. Agheazma, adică apa sfinţită de Bobotează prin harul preoţilor, în cadrul unui ceremonial religios, primeşte virtuţi terapeutice miraculoase şi nu se strică de-a lungul anului.
Apa sfinţită este „Apă vie”
Agheazma este apa „vie”, este leacul care revigorează trupul şi sufletul, alungă bolile şi spiritele malefice din viaţa noastră. Sărbătoarea este cunoscută şi cu numele de Epifania sau Teophania, termene care provin din limba greacă şi înseamnă „apariţia-arătarea lui Dumnezeu” deoarece, la botezul lui Hristos, Sfânta Treime s-a arătat lumii pentru prima dată. Potrivit evangheliştilor Matei, Marcu şi Luca, atunci glasul Tatălui se face auzit din ceruri, Fiul este întrupat, stând în râul Iordan, iar Duhul Sfânt se pogoară asupra lui în chip de porumbel. Botezul Domnului este unul dintre cele mai importante praznice împărăteşti ale Bisericii, iar principalul eveniment din această zi constă în sfinţirea mare a apelor, ce urmează Sfinteie Liturghii din Ajunul Bobotezei şi Sfintei Liturghii din ziua praznicului.
Ritualuri în ajunul Bobotezei
Ajunul Bobotezei este zi de ajunare, chiar de post negru. Tradiţia aceasta este păstrată încă din secolele IV-VI, când catehumenii (oamenii care nu erau creştini) se pregăteau să primească botezul. După ce erau botezaţi, puteau să participe pentru prima dată la Liturghia credincioşilor şi să se împărtăşească.
Ritualuri cu busuioc şi turtă pentru aflarea destinului
În ajunul Bobotezei se fac ritualuri de aflare a destinului: fetele necăsătorite iau de la preot un fir de busuioc sfinţit, plantă investită cu puteri magice, folosită în descântecele de chemare a ursitului. Fata care vrea să-şi afle destinul trebuie să postească, să se roage şi să pună busuiocul sub pernă, în ajunul sărbătorii.
De asemenea, există o tradiţie foarte răspândită în multe zone din ţară pentru a afla cine este ursitul: tânăra care vrea să ştie cu cine se va căsători pregăteşte în ajunul sărbărorii o turtă din făină sărată şi apă. Se spune că tânărul care-i aduce în vis o cană cu apă este ursitul ei.
Se păstrează armonia în ajunul sărbătorii
În ajunul sărbătorii, oamenii aşteaptă praznicul în bună înţelegere; rudele şi părinţii nu se ceartă şi nu-şi pedepsesc copiii, pentru că altfel, se vor certa tot anul.
Procesiune pe malul apei
Sărbătoarea Bobotezei se asociază cu practicarea unor ritualuri care diferă, de multe ori, de la o zonă geografică la alta. După liturghie, preotul, însoţit de credincioşii din parohia sa, merg în procesiune pe malul apei din localitatea respectivă. Atunci se oficiază rugăciunea de sfinţire a apei. Spre seară, vânătorii şi pădurarii trag cu puşca peste oglinda apei, pentru alungarea duhurile rele, care se spune că sunt cuibărite în apă. Râurile, fluviile şi lacurile sunt purificate acum şi, de aceea, femeile nu au voie să spele rufe în apele curgătoare vreme de opt zile, iar aceste ape rămân sfinţite trei-şase săptămâni. Când este foarte frig (proverbialul ger al Bobotezei), se pregăteşte „Crucea de gheaţă a Bobotezei .”
Potrivit tradiţiei ortodoxe, agheazma se bea dimineaţa, înainte de micul dejun, în zilele de post, de sărbători sau la ceas de boală sau de mare necaz.
Tradiţia Iordănitului
La Bobotează, datina cea mai importantă era Iordanul sau Sfinţirea cea mare a apei. Încă din vechime, în tradiţia populară se spunea că oricine ar intra în această zi în apă va fi apărat de toate bolile. Sfinţirea apei se făcea într-un loc special amenajat, lângă o fântână sau lângă o apă curgătoare. Din Agheazma binecuvântată în această zi obişnuiau să bea toţi membrii familiei, iar o parte se punea şi în mâncarea vitelor, pentru ca şi acestea să fie sănătoase.
Şi în zilele noastre, în popor se spune că Boboteaza este dricul iernii; după gerul mare, tradiţional, zilei de Bobotează, iarna se pregăteşte sa plece.
Nu se stropesc cu agheasmă caii şi iepurii
Cu apă sfinţită se stropesc şi animalele din gospodărie-oile, porcii şi boii, animale binecuvântate de Dumnezeu. În schimb, nu se împrăştie agheasmă peste cai şi peste iepuri, care se pot preface în diavoli.
Agheasma Mare se oficiază de două ori pe an
Agheasma Mică se poate săvârşi când doresc credincioşii acest lucru. În schimb, Agheasma Mare se oficiază de două ori pe an, pe 5 ianuarie, în Ajunul Botezului Domnului şi pe 6 ianuarie, în ziua praznicului Bobotezei...
Agheasma adunată de la trei biserici aduce spor
Cu agheasmă, adunată de la trei biserici, se stropesc ogoarele, pâinea făcută în casă şi portofelul, care conţine cel puţin trei bancnote noi, pentru ca sporul să nu fie alungat din casă de gândurile rele ale duşmanilor.
Chiraleisa-datină de purificare
Pe lângă înţelesurile creştine, Boboteaza este o mare sărbătoare cu caracter popular. În această zi se practică un obicei de purificare a spaţiului şi de invocare a rodului bogat. În mediul rural, frecvent în localităţile din Moldova, în ajunul Bobotezei sau chiar în ziua de Bobotează, mici grupuri de băieţi intră în curţile oamenilor şi înconjură casele, grajdurile, adăposturile pentru fân, sunând din clopoţei şi tălăngi, rostind în cor : „Chiraleisa,/ Spic de grâu/ Până-n brâu,/ Roade bune,/ Mană-n grâne!“. Tinerii colindători poartă la căciuli diferite plante cu puteri magice:busuioc, brad, vâsc şi salcie. Exista credinţa că, rostind formula liturgică „Chiraleisa“ de trei ori ( termen grecesc care se traduce prin Doamne miluieşte !), oamenii devin mai puternici, toate relele fug şi anul care vine va fi „curat” până la praznicul Sfântului Andrei.
Se aruncă în apa îngheţată o cruce
În cele mai multe sate, dar şi în mediul urban există obiceiul de a arunca, la Bobotează, o Cruce în apă. Astfel, după oficierea slujbei religioase din biserică, credincioşii însoţiţi de preot pornesc în procesiune către o apă curgătoare pentru „sfinţirea apelor“. Atunci, preotul aruncă o cruce în apa îngheţată, iar flăcăii mai curajoşi se scufundă să o recupereze. Cel care scoate crucea din apă este răsplătit cu colaci, cu fructe şi cu bani.
În această zi se consumă alimente specifice
De Bobotează, potrivit tradiţiei, se consumă alimente specifice: grâu fiert cu miere, prune uscate, iar după apusul soarelui se poate mânca şi piftie.
Credinţe străvechi

Se spune că, dacă în Ajunul Bobotezei pomii sunt acoperiţi de promoroacă, aceştia vor avea rod bogat în anul respectiv.

Din vremuri îndepărtate, se crede că în Ajunul praznicului animalele din gospodărie vorbesc în grajd la miezul nopţii şi dezvăluie locul în care se ascund comorile.
Sursa-Click
mihai
 
Posts: 221
Joined: Thu Jul 24, 2014 3:51 pm
A multumit: 249 ori
A primit multumiri: 207 ori

Re: Oamenii sunt oile cel mai greu de păstorit

Postby mihai » Fri Feb 13, 2015 10:56 am

Duminica Infricosatei Judecati deschide o saptamana pregatitoare pentru inceputul Postului Mare. Intre duminica aceasta si Duminica izgonirii lui Adam din rai este condensata intreaga istorie a mantuirii neamului omenesc, pentru ca dupa aceea, pe parcursul Postului Mare, timpul acesta al istoriei sa fie cumva rastignit pentru a fi indumnezeit. De fapt, Duminica aceasta ne ajuta sa gandim ca toti vom muri si ca toti vom ajunge la un moment dat sa fim judecati de Dumnezeu, si avem sansa in timpul Postului Mare, prin pocainta, sa dobandim un raspuns bun la aceasta judecata.
mihai
 
Posts: 221
Joined: Thu Jul 24, 2014 3:51 pm
A multumit: 249 ori
A primit multumiri: 207 ori


Return to Cuvant de suflet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron